Najuzbudljiviji su zbog različitih okolnosti – velikih promjena u životu djece: povratka s godišnjih odmora i prvog dolaska u novu sredinu.
Radionica za novoupisanu djecu i roditelje ublaži taj stres jer dijete ima priliku za upoznavanje odgojitelja i prostora, biranje znaka.
Važnu ulogu pritom imaju djeca koja već polaze vrtić; otvorena i spremna prihvatiti nove prijatelje, utješiti ih, pomoći u igri i drugim situacijama.
Aktivnosti su usmjerene na prihvaćanje djece i rutina u skupini, a provode se uz leptira (lik posrednik) koji ih povezuje tijekom čitave godine.
Pripremamo “izložbu” stvari čije će se slike pojavljivati na svakom predmetu osobnog vlasništva djece. To su kontraznakovi koji imaju višestruku funkciju: povezuju se s djetetom, uvodi se red, koristi se za jezične vježbe.
Kod jutarnjeg okupljanja otvaramo “prozorčiće” – fotografije djece i stavljamo znak raspoloženja (sretan, tužan, ljut) te tako djeca imaju priliku izraziti svoje osjećaje i slušati druge.
Uz igre socijalizacije imamo priliku bolje se upoznati i povezati.
Vrtić je “činjenje”, škola za život. Svakodnevno provodimo vježbe praktičnog života koje omogućavaju razvoj samostalnosti, samokontrole, usvajanje prostornih odnosa , predmatematičkih vještina, proširuju rječnik, suradnju, slušanje uputa, pamćenja i logičkog zaključivanja.
To su pomoć starijeg djeteta mlađem (zajednička igra, par u šetnji, pomoć pri oblačenju, pranju ruku, ...,) pospremanje sobe nakon igre (čišćenje stolova, sobe i garderobe, razvrstavanje otpada), serviranje stolova za jelo, rad u vrtu (branje i spremanje plodova) .
Za ove vježbe treba strpljenja i vremena. Djetetu se bez požurivanja trebaju omogućiti ova važna životna iskustva na kojima gradi vještine i znanja. Čekanje da dijete nešto napravi samo nije gubitak vremena, već “izgubiti” ovo vrijeme znači dobiti vrijeme.
Usporavati, jer se brzina uči u sporosti. Da bi ih pripremili za budućnost potrebno je dati vrijeme i prostor njihovoj sadašnjosti.
Zbog epidemiološke situacije posvećujemo se razvijanju navika za očuvanje vlastitog i zdravlja drugih.
Početakom pedagoške godine nastavljamo suradnju s Bibliobusom s ciljem navikavanja na posuđivanje i čitanje slikovnica te prevencije govornih teškoća.